Livet där det är

Jag har sedan tolvårsåldern drömt om att få bo på ett slott. I fjol blev min dröm verklighet och jag och maken bodde i åtta månaders tid i en slottsflygel på ett privat slott i Loiredalen i Frankrike. Inläggen under vår vistelse i Loiredalen handlar om livet i slottsmiljön, slottshunden Attende, slottskatten Princess samt om våra utflykter i regionen.

Under sommaren bodde vi invid vår havsvik uppe i Norden i fyra månaders tid. Under den tiden kom inläggen att handla om vårt liv där.

I mitten av september reste vi tillbaka till Loiredalen och ska bo i samma slottsflygel i först tre månaders tid. Efter det ska vi bo i Portugal vid Atlantkusten i två månader. I mitten av februari bär det av till Loiredalen igen för en tremånaders vistelse till.

torsdag 23 september 2010

Ett år i bloggvärlden

Nu har det gått ett år sedan jag lite smådarrig började skriva blogg. Det har blivit många och ibland långa inlägg :). Om jag bara får ha min lilla ork kvar kommer jag att fortsätta att skriva. Tack till alla mina bloggläsare för det här året!

2 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Jag är ju en ganska nytillkommen läsare av din blogg, men jag tycker att det är väldigt intressant och ovanligt för en finländare (och f.d. nedervetilbo) att flytta till Frankrike och dessutom bor på ett gulligt och romantiskt slott med runda torn!! Österbottningen och nedervetilbon här sedan 1981 säger bara: Åhh, tå ja å sku....
    Jag hoppas du orkar fortsätta skriva och sända sköna vackra bilder, det förhöjer och förnöjer min vardag. Tack för det. Hälsa Attende och Princess att de också ska skriva snart, de är så gulliga, inte alla hundar och katter som passar på och bloggar när deras tvåfotade vänner är upptagna med annat:))
    Hälsningar Ann-Mi

    SvaraRadera
  2. Tack för de snälla orden Ann-Mi! De värmer :)! Attende står i bloggkön, så vad som helst kan hända inom några dagar :)! Tyvärr har jag inte träffat Princess ännu, greveparet har henne i Tours nu. Roligt att du läser min blogg!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera