Livet där det är

Jag har sedan tolvårsåldern drömt om att få bo på ett slott. I fjol blev min dröm verklighet och jag och maken bodde i åtta månaders tid i en slottsflygel på ett privat slott i Loiredalen i Frankrike. Inläggen under vår vistelse i Loiredalen handlar om livet i slottsmiljön, slottshunden Attende, slottskatten Princess samt om våra utflykter i regionen.

Under sommaren bodde vi invid vår havsvik uppe i Norden i fyra månaders tid. Under den tiden kom inläggen att handla om vårt liv där.

I mitten av september reste vi tillbaka till Loiredalen och ska bo i samma slottsflygel i först tre månaders tid. Efter det ska vi bo i Portugal vid Atlantkusten i två månader. I mitten av februari bär det av till Loiredalen igen för en tremånaders vistelse till.

lördag 18 september 2010

I Loiredalen

Idag besökte vi det här privata slottet som ligger ca 10 km från "vårt" slott. Det är öppet hus på de olika privata slottena just det här veckoslutet, så det är bäst att passa på. Gratis dessutom... :)


En rejäl vallgrav kan vara bra att ha... kanske något vi också borde satsa på... ;)


Jag är lite svag för rosor och just de här exemplaren slog ju inte hål i sidan precis ;)


Vårt resesällskap på tåget från Paris i går kväll. Två MYCKET glada tjejer som hade besökt Disneyland :).


Make & Attende. Lägg märke till brödet, vattenflaskan och blommorna som maken håller i.


Ett glatt återseende. Den här bilden säger mer än tusen ord. Med en flyttlåda på golvet också...

Resan hit gick bra, men det tar ju sin lilla tid innan jag återhämtar mig. Uppackning pågår. Vi har ett skönt väder, 21 grader i skuggan. Trevlig helg till er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar