Livet där det är

Jag har sedan tolvårsåldern drömt om att få bo på ett slott. I fjol blev min dröm verklighet och jag och maken bodde i åtta månaders tid i en slottsflygel på ett privat slott i Loiredalen i Frankrike. Inläggen under vår vistelse i Loiredalen handlar om livet i slottsmiljön, slottshunden Attende, slottskatten Princess samt om våra utflykter i regionen.

Under sommaren bodde vi invid vår havsvik uppe i Norden i fyra månaders tid. Under den tiden kom inläggen att handla om vårt liv där.

I mitten av september reste vi tillbaka till Loiredalen och ska bo i samma slottsflygel i först tre månaders tid. Efter det ska vi bo i Portugal vid Atlantkusten i två månader. I mitten av februari bär det av till Loiredalen igen för en tremånaders vistelse till.

fredag 3 september 2010

13 dagar kvar

Allt vi gör nu känns som förberedelser inför resan (eller flytten kanske jag borde säga). Nu är det 13 dagar kvar till start. Längtar efter att få se slottet och grevefamiljen igen...


Jag längtar också efter den jättegoda maten i Frankrike. Ostar, ostar och mycket annat :)!



Klart som korvspad att jag har längtat jättemycket efter Attende i sommar. Vi blev ju bästa kompisar ifjol. Hoppas att hon också har längtat efter mig och förstår att jag kommer snart ...


Oj, det här är en bild av "Mon Ami", min lilla Princess. Tänk att få ta en tupplur med henne snart. Och att få smeka hennes svarta, glänsande päls :)! Och att få följa med hennes gymnastiska övningar under sängen och bakom gardinerna :).



Jag längtar efter att få bo i slottsflygeln igen och att få återse bilen också ;). Bilen har nu stått och dammat i ett garage i fyra månader. Men snart ska vi "befria" den :)!

Här uppe i Norden börjar det kännas höstlikt. Det blåser hårda, kalla nordliga vindar och temperaturen ligger på 11 grader. Dessutom är det grått och mulet. I Loiredalen är det 27 grader och sol just nu. Bara för att nämna ett exempel ;).

Ha en riktigt skön helg allihopa!

2 kommentarer:

  1. Hej Karola!
    Det är så roligt att läsa din blogg med trevliga bilder och berättelserna om slottslivet. Så helt annorlunda än livet i Österbotten. Här gulnar löven och sommarvärmen är ett minne blott.

    Hälsningar från Ann-Mi

    SvaraRadera
  2. Hej Ann-Mi!

    Vad roligt att du läser min blogg :)! Ska försöka fortsätta med bloggskrivandet med ett par inlägg per vecka. Så återkom gärna :)!

    Trevlig helg!

    Hälsningar, Karola

    SvaraRadera