Livet där det är

Jag har sedan tolvårsåldern drömt om att få bo på ett slott. I fjol blev min dröm verklighet och jag och maken bodde i åtta månaders tid i en slottsflygel på ett privat slott i Loiredalen i Frankrike. Inläggen under vår vistelse i Loiredalen handlar om livet i slottsmiljön, slottshunden Attende, slottskatten Princess samt om våra utflykter i regionen.

Under sommaren bodde vi invid vår havsvik uppe i Norden i fyra månaders tid. Under den tiden kom inläggen att handla om vårt liv där.

I mitten av september reste vi tillbaka till Loiredalen och ska bo i samma slottsflygel i först tre månaders tid. Efter det ska vi bo i Portugal vid Atlantkusten i två månader. I mitten av februari bär det av till Loiredalen igen för en tremånaders vistelse till.

onsdag 22 september 2010

Förmiddagspromenad med Attende

Det kommer att bli en mycket varm dag idag, vi räknar med 30 grader på eftermiddagen. Därför passade jag och Attende på att ta oss en förmiddagspromenad. Kollade in cyklamenbestånden och konstaterade att det är ganska torrt i markerna här. Vill ha regn snart...inte minst med tanke på svampen :).

Det finns både vita och rosa cyklamen, jag föredrar rosa...:)


Ja, ni ser väl Attende som trots värmen noggrannt undersöker allt hon kommer åt :)



Orkanen Xynthia satte sina spår här i parken i början av året. Attende undersöker den stora gropen under en rotvälta.


Åtminstone fyra fjällskivlingar är på gång trots torkan. Kanske vi borde ta och vattna dem så att de blir större ;)?


Finns det höstkrokusar? I så fall tror jag att vi har såna här :)!

Det blir nog en hemmadag i dag. För varmt för att göra utflykter nu. Men i morgon bär det av till Châtellerault för att handla. Det är 40 % rabatt på massor av varor, och vi som har matskåpen nästan tomma ska passa på att fynda. Vad sägs om Champagne till 40 % rabatt?! Tror jag måste köpa lite...;)! Eller vad tycker ni?

1 kommentar: