Livet där det är

Jag har sedan tolvårsåldern drömt om att få bo på ett slott. I fjol blev min dröm verklighet och jag och maken bodde i åtta månaders tid i en slottsflygel på ett privat slott i Loiredalen i Frankrike. Inläggen under vår vistelse i Loiredalen handlar om livet i slottsmiljön, slottshunden Attende, slottskatten Princess samt om våra utflykter i regionen.

Under sommaren bodde vi invid vår havsvik uppe i Norden i fyra månaders tid. Under den tiden kom inläggen att handla om vårt liv där.

I mitten av september reste vi tillbaka till Loiredalen och ska bo i samma slottsflygel i först tre månaders tid. Efter det ska vi bo i Portugal vid Atlantkusten i två månader. I mitten av februari bär det av till Loiredalen igen för en tremånaders vistelse till.

tisdag 15 juni 2010

Dimmig dag

I morse när jag vaknade sken solen, men nu på eftermiddagen har det dragit upp en fuktig, grå dimma från havet. Jag hade tänkt ta mig en promenad nu på eftermiddagen, men det är bara så grått. Tror att jag ändrar mina planer och skriver blogg i stället :). Ja, de här penséerna växer inte i vår trädgård, utan det här är ett arkivfoto från vår resa 2006 till bl.a. Orleans i Frankrike. Vi har varit i Frankrike och rekognoserat flera gånger innan vi "flyttade dit" förra hösten.




Det blir nog bara arkivfoton idag. Inte vill jag ju visa hur eländigt grått det ser ut här när det är dimmigt. Nåväl, det här är ett foto som jag tog 2005 när vi besökte Château Villandry i Loiredalen. Slottet har en av de vackraste köksträdgårdarna i Europa.


Mitt tandkött håller väl på att läka efter tandoperationen. Kinden är fortfarande svullen och tandköttet känns ömt. Men det värker inte. Stygnen skaver en del, men om en vecka blir jag av med dem :)! Jag blev glatt överraskad av att tandkirurgen ringde mig i dag och frågade hur jag mår. Det kändes bra. Det här fotot av mig togs 2005 i Vendome. Vad trevligt det är med fotoarkiv, bara att gräva fram det man vill titta på ;)!

Snart får jag börja förbereda mig inför resan till Österbotten. Det är bara 8 dagar kvar till start nu. Hoppas, hoppas att flygstrejken i Sverige inte bryter ut! Om det blir flygstrejk är det bara 7 dagar kvar till min resestart, för då måste jag försöka ta mig med båt - flyg i stället för med flyg - flyg. Ni förstår väl hur jag menar :)?

Det lovas så fint väder för i morgon, men då måste jag in till stan. Annars skulle det säkert ha blivit en promenad. Nu tänker jag lägga mig på sängen och ta mig an en veckotidning. Jag har många olästa nu, så jag måste lägga på ett kol ;)!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar