Livet där det är

Jag har sedan tolvårsåldern drömt om att få bo på ett slott. I fjol blev min dröm verklighet och jag och maken bodde i åtta månaders tid i en slottsflygel på ett privat slott i Loiredalen i Frankrike. Inläggen under vår vistelse i Loiredalen handlar om livet i slottsmiljön, slottshunden Attende, slottskatten Princess samt om våra utflykter i regionen.

Under sommaren bodde vi invid vår havsvik uppe i Norden i fyra månaders tid. Under den tiden kom inläggen att handla om vårt liv där.

I mitten av september reste vi tillbaka till Loiredalen och ska bo i samma slottsflygel i först tre månaders tid. Efter det ska vi bo i Portugal vid Atlantkusten i två månader. I mitten av februari bär det av till Loiredalen igen för en tremånaders vistelse till.

lördag 19 juni 2010

Så var det när jag gjorde det

En halvmulen dag i slutet av augusti 1999. Det skulle bli min & Makes bröllopsdag. Konstigt att man tänker på just sådant i dag. Kan det månne ha något med kronprinsessan Viktoria och herr Daniels bröllop att göra ;)? De här två första fotografierna i dagens inlägg är tagna med foto av foto tekniken :). Då blir det ju lite suddigt, men lika så bra det. Då märker man inte lika bra hur mycket man själv åldrats under de gångna elva årena.


Jag var nästan 37 år gammal när jag gifte mig. Men bättre sent än aldrig sägs det ju :). Brudklänningen som är från 1927 köpte jag i Norrtälje i en antikaffär. Tänk att en för mig helt okänd kvinna burit samma klänning på sitt bröllop pingsten 1927. Jag har inte sålt klänningen vidare, utan den hänger fortfarande kvar uppe på vinden.


Viktoria och Daniel har kännt varandra i många år, och det hade också jag & Make gjort innan vi gifte oss. Närmare bestämt i tolv år. Då är det ju lätt att räkna ut att vi nu varit tillsammans i hela 23 år. Inte fy skam, va?

Nå, hur som helst så tyckte jag att det är helt nödvändigt att äta en prinsessbakelse en sådan här dag. Håller ni med om det? Det här är ju en dag som vi alla kommer att komma ihåg i hela vårt liv!


P.S. Kom ihåg att rösta i min enkät "Vad vill du göra i sommar?" uppe till vänster i min blogg. Du kan kryssa för flera svarsalternativ. D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar