Livet där det är

Jag har sedan tolvårsåldern drömt om att få bo på ett slott. I fjol blev min dröm verklighet och jag och maken bodde i åtta månaders tid i en slottsflygel på ett privat slott i Loiredalen i Frankrike. Inläggen under vår vistelse i Loiredalen handlar om livet i slottsmiljön, slottshunden Attende, slottskatten Princess samt om våra utflykter i regionen.

Under sommaren bodde vi invid vår havsvik uppe i Norden i fyra månaders tid. Under den tiden kom inläggen att handla om vårt liv där.

I mitten av september reste vi tillbaka till Loiredalen och ska bo i samma slottsflygel i först tre månaders tid. Efter det ska vi bo i Portugal vid Atlantkusten i två månader. I mitten av februari bär det av till Loiredalen igen för en tremånaders vistelse till.

torsdag 3 juni 2010

Uppskjuten tandoperation

Vilken underbar årstid detta är! Det blommar och det växer så det knakar. Tyvärr fick jag i går på eftermiddagen besked om att min tandoperation som var planerad till i dag blivit uppskjuten. Så nu har jag det fortfarande framför mig ... Det blir på fredag nästa vecka i stället. Men, humlorna och bina har det full upp med sitt :). Det här är ett foto som jag tog när min första digitalkamera var alldeles nyinköpt. Här är det ett plommonträd som skall gås igenom ;).


Äppelträden blommar ... månne vi hinner skörda i höst innan vi sticker i väg igen ... Ja, och vädret är ju alldeles fantastiskt. Visst Malena, de här Nordiska ljusa kvällarna är underbara!

2 kommentarer:

  1. Klockren bild på biet som flyger Kalla! Underbar!

    Ja de Nordiska kvällarna... det är något visst. Kvällspromenaderna blir man hög på. Det kunde väl vara så här jämt - eller hur???

    Ah, du får våndas en vecka till inför operationen... usch då, det hade varit skönt att få det gjort. Men det är inte alltid man får bestämma.

    Ha en skön torsdagkväll och fredag - snart heeeelg!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack för det där med klockren Malena! Hoppas att det inte bara var nybörjartur ;).

    Tänk att vi fick en så fin och vindstilla afton här i viken trots att det blåste en ganska hård nordvästan på dagen.

    Ha en skön helg du med!

    Kramar från Kalla

    SvaraRadera