Livet där det är

Jag har sedan tolvårsåldern drömt om att få bo på ett slott. I fjol blev min dröm verklighet och jag och maken bodde i åtta månaders tid i en slottsflygel på ett privat slott i Loiredalen i Frankrike. Inläggen under vår vistelse i Loiredalen handlar om livet i slottsmiljön, slottshunden Attende, slottskatten Princess samt om våra utflykter i regionen.

Under sommaren bodde vi invid vår havsvik uppe i Norden i fyra månaders tid. Under den tiden kom inläggen att handla om vårt liv där.

I mitten av september reste vi tillbaka till Loiredalen och ska bo i samma slottsflygel i först tre månaders tid. Efter det ska vi bo i Portugal vid Atlantkusten i två månader. I mitten av februari bär det av till Loiredalen igen för en tremånaders vistelse till.

måndag 21 juni 2010

Trevlig midsommar!

Nu blommar midsommarrosen eller finlands vita ros som den också kallas för (Rosa Pimpinellafolia "Plena" på latin). Jag tog in en liten bukett i förrgår och den doftar alldeles underbart! Inte kan jag de latinska namnen på blommorna utantill, utan jag googlade mig fram till det bara :).

Idag fick jag ett handmålat kort på posten med midsommarhälsningar från en väninna i Frankrike. Visst är hon duktig på att måla! Kortet ser ännu finare ut i verkligheten!


Vi har tre ganska stora buskar med Rosa pimpinellafolia "Plena" i vår trädgård ;). Så finns det också några små buskar som vi själva försökt plantera men som av någon outgrundlig anledning ännu inte börjat blomma.

I morgon är det dags för stygnborttagningen efter tandoperationen. Och så har vi också en massa andra ärenden att uträtta i stan. På onsdag morgon reser jag till Österbotten. Packandet pågår redan.

Nu blir det alltså en liten paus i mitt bloggande, för jag tänker inte ta datorn med mig på resan. Jag återkommer med nya och intressanta (!?) inlägg i början av juli :). Ja, någon av er märkte kanske att jag jobbat lite med layouten på min blogg. I höst får jag göra om samma sak igen när vi reser tillbaka till Frankrike.

Njut av denna årets längsta dag och ha en trevlig midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar