Livet där det är

Jag har sedan tolvårsåldern drömt om att få bo på ett slott. I fjol blev min dröm verklighet och jag och maken bodde i åtta månaders tid i en slottsflygel på ett privat slott i Loiredalen i Frankrike. Inläggen under vår vistelse i Loiredalen handlar om livet i slottsmiljön, slottshunden Attende, slottskatten Princess samt om våra utflykter i regionen.

Under sommaren bodde vi invid vår havsvik uppe i Norden i fyra månaders tid. Under den tiden kom inläggen att handla om vårt liv där.

I mitten av september reste vi tillbaka till Loiredalen och ska bo i samma slottsflygel i först tre månaders tid. Efter det ska vi bo i Portugal vid Atlantkusten i två månader. I mitten av februari bär det av till Loiredalen igen för en tremånaders vistelse till.

torsdag 27 maj 2010

Arkivbilder

Idag tänker jag visa lite arkivbilder från sommaren 2009. Det här är en hallonmoussetårta som Make bakat. Mums ... han kan han!




Resultatet av en skogspromenad. Rödgul trumpetsvamp. Mums igen!




Utsikten från ett av vardagsrumsfönstren. Havsviken där det finns en massa fisk ... :).


Ett drillsnäppepar hade byggt sitt bo alldeles invid den nya vägen ner till stranden. Men det var ju hemligt förstås :).



Det tycks växa en telefonstolpe i vår rosenbuske ;). Make som klipper gräsmattan hade besparat prästkragarna som växer framför från att bli avklippta. Vad snäll han är :)!




Det har varit så tråkigt väder så jag har inte haft lust att gå ut med kameran. Så det fick bli lite arkivbilder från sommaren 2009 i stället. På lördag är det dammiddag här hemma hos oss, jag har bjudit in min väninna och Make ställer upp med matlagning och servering. Jippii ...




Men inkommande torsdag kl. 13.15 (finsk tid) får ni gärna hålla tummarna för mig! Då är det dags för min tandoperation. Hmm ... skulle jag vara rädd för en tandkirurg. Tror inte det, men lite smånervös är jag nog ändå. Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar