Livet där det är

Jag har sedan tolvårsåldern drömt om att få bo på ett slott. I fjol blev min dröm verklighet och jag och maken bodde i åtta månaders tid i en slottsflygel på ett privat slott i Loiredalen i Frankrike. Inläggen under vår vistelse i Loiredalen handlar om livet i slottsmiljön, slottshunden Attende, slottskatten Princess samt om våra utflykter i regionen.

Under sommaren bodde vi invid vår havsvik uppe i Norden i fyra månaders tid. Under den tiden kom inläggen att handla om vårt liv där.

I mitten av september reste vi tillbaka till Loiredalen och ska bo i samma slottsflygel i först tre månaders tid. Efter det ska vi bo i Portugal vid Atlantkusten i två månader. I mitten av februari bär det av till Loiredalen igen för en tremånaders vistelse till.

onsdag 12 maj 2010

Trevlig sommar!

Dags att ta farväl för den här gången! Ha en skön vår och sommar alla mina bloggläsare! Önskar Attende

2 kommentarer:

  1. Vilken fin sommarhatt du har Attende, den där på huvudet menar jag! Kalla och Make tog nog värmen med sig hit upp till Norden, för vi hade 29.6 gr i går, och i dag (lö) har vi redan 28 gr (12:18). Så senare i dag kanske det blir över 30 gr...
    Hoppas att du fortsätter att skriva sen i höst, för det har varit roligt att läsa om dina förehavanden. Ha en skön sommar du också!

    SvaraRadera
  2. Tack Mooni! Varmt har ni det nog där uppe i Norden! Ska nog försöka fortsätta med bloggandet i höst sedan Kalla & Make återvänt hit till Loiredalen :).

    Hälsn. Attende

    SvaraRadera