Livet där det är

Jag har sedan tolvårsåldern drömt om att få bo på ett slott. I fjol blev min dröm verklighet och jag och maken bodde i åtta månaders tid i en slottsflygel på ett privat slott i Loiredalen i Frankrike. Inläggen under vår vistelse i Loiredalen handlar om livet i slottsmiljön, slottshunden Attende, slottskatten Princess samt om våra utflykter i regionen.

Under sommaren bodde vi invid vår havsvik uppe i Norden i fyra månaders tid. Under den tiden kom inläggen att handla om vårt liv där.

I mitten av september reste vi tillbaka till Loiredalen och ska bo i samma slottsflygel i först tre månaders tid. Efter det ska vi bo i Portugal vid Atlantkusten i två månader. I mitten av februari bär det av till Loiredalen igen för en tremånaders vistelse till.

onsdag 12 maj 2010

En sista hälsning från Loiredalen

Ja mina vänner, nu är det allvar. I morgon börjar vi vår resa hem.



Attendes sovkorg har i flyttröran hamnat lite mitt på golvet. Men hon hittade den ändå. Det måste finnas tid för vila också.


Make har omsorgsfullt fyllt en stor plastburk med franska ostar. De ska med oss hem upp till Norden :). Han satte ett värmeljus som måttstock bredvid så att man kan få sig en uppfattning om hur stor burken faktiskt är.


Ja, det här blir min sista hälsning till er från den här resan. Men jag tror att jag fortsätter med bloggen ändå, jag kan ju skriva om vad som händer där hemma. Men det blir nog inte lika många blogginlägg som jag haft nu under resan. Titta alltså gärna in på min blogg nu under våren och sommaren också. Det kommer något inlägg då och då.


Ha en skön vår! Hälsar Kalla från Loiredalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar