Livet där det är

Jag har sedan tolvårsåldern drömt om att få bo på ett slott. I fjol blev min dröm verklighet och jag och maken bodde i åtta månaders tid i en slottsflygel på ett privat slott i Loiredalen i Frankrike. Inläggen under vår vistelse i Loiredalen handlar om livet i slottsmiljön, slottshunden Attende, slottskatten Princess samt om våra utflykter i regionen.

Under sommaren bodde vi invid vår havsvik uppe i Norden i fyra månaders tid. Under den tiden kom inläggen att handla om vårt liv där.

I mitten av september reste vi tillbaka till Loiredalen och ska bo i samma slottsflygel i först tre månaders tid. Efter det ska vi bo i Portugal vid Atlantkusten i två månader. I mitten av februari bär det av till Loiredalen igen för en tremånaders vistelse till.

torsdag 6 maj 2010

Vi - Attende & Princess. Kalla come back!

Nu har vi på riktigt börjat förstå det, Princess och jag. Kalla kommer att lämna oss efter en vecka och hur trist ska inte vårt liv bli efter det? Därför har vi gjort ett drastiskt beslut, alltså bestämt oss för att skriva ett gemensamt inlägg för första och sista gången. Hon MÅSTE komma tillbaka!


Håller med föregående talare. För en gångs skull är vi helt överens. Det här går ju inte!



Jag känner mig ledsen inför det som komma ska och tuggar på mitt köttben med långa tänder. Vem ska förse mig med köttben sedan när Kalla & Make åkt hem? Bara en sådan konkret sak ...



I natt låg jag vaken nästan hela natten och bara tänkte. Här smyger jag mig fram när solen gått upp och svalorna börjat flyga omkring. Jag hör Kalla locka på mig och känner motvilligt att hungern gör sig påmind. En sak som jag också undrar över är vem som ska förse oss med internet när Kalla & Make rest hem. Det här kommer inte att fungera alltså ...



Ja, vad vill vi med det här inlägget? Saken är klar och vi är överens. Kalla has to come back! Vi kräver det!


Attende & Princess, i gemensam sak.

1 kommentar:

  1. Vad ledsamt det blir för er när Kalla och Make reser hem till Norden. Men jag tror att om ni orkar vänta över sommaren, så har ni dem tillbaka igen i september. Vi läsare kommer nog att sakna era inlägg, men fortsätt att skriva sen i höst! Ha en varm och skön sommar!

    SvaraRadera