Livet där det är

Jag har sedan tolvårsåldern drömt om att få bo på ett slott. I fjol blev min dröm verklighet och jag och maken bodde i åtta månaders tid i en slottsflygel på ett privat slott i Loiredalen i Frankrike. Inläggen under vår vistelse i Loiredalen handlar om livet i slottsmiljön, slottshunden Attende, slottskatten Princess samt om våra utflykter i regionen.

Under sommaren bodde vi invid vår havsvik uppe i Norden i fyra månaders tid. Under den tiden kom inläggen att handla om vårt liv där.

I mitten av september reste vi tillbaka till Loiredalen och ska bo i samma slottsflygel i först tre månaders tid. Efter det ska vi bo i Portugal vid Atlantkusten i två månader. I mitten av februari bär det av till Loiredalen igen för en tremånaders vistelse till.

tisdag 13 oktober 2009

Ett år till!

Mitt fadderbarn och min svåger fyller år! Jag vill på detta sätt gratulera dem från oss i Frankrike! Ha en bra dag och ät mycket tårta, som jag räknar med att ni får. Jag menar, ett år hit eller dit, inte gör det väl någon större skillnad (skada?). Förutom att man får äta tårta och ... i bästa fall öppna födelsedagspresenter. Lite "harmt" bara att jag inte får vara med och kalasa ... Men man kan ju inte få allt här i livet!

Skål på er!

1 kommentar:

  1. Tusen tack för gratulationerna och den fina rosbilden!!! Vi har en jätteliten tårta som vi ska smaka här i kväll. Fadderbarnet firar genom att testa sin present på körbanan som bäst, får bara hoppas att han kommer helskinnad hem... h. Mooni

    SvaraRadera